Національний ТУ «Дніпровська політехніка» — відповідність Часу

ВПЛИВ ВЛАСТИВОСТЕЙ МАТЕРІАЛІВ ЕЛЕМЕНТІВ ЗАДНЬОЇ ПІДВІСКИ НА ДИНАМІКУ ГІБРИДИЗОВАНОГО АВТОМОБІЛЯ

Т.П. Бас1, В.В. Проців1

1 Україна, Дніпро, Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Full text (PDF) 

Анотація

Мета. Розробити метод для розрахунку параметрів задньої підвіски гібридизованого автомобіля і визначення її раціональних параметрів. Виконати аналіз хімічного складу пружинних сталей та визначитись з компонентами, які впливають на жорсткість пружин.

Методика дослідження. Для дослідження вертикальних і поперечно-кутових коливань кузова було розроблено математичну модель системи підресорювання автомобіля та застосовано методи чисельного аналізу для розв’язання отриманої системи диференціальних рівнянь.

Для визначення впливу змісту легуючих компонентів у сталі на жорсткість виготовленої з неї пружини використовувалися методи збору, вибору, аналізу інформації та системний підхід.

Результати досліджень. В результаті досліджень було встановлено, що збільшення непідресореної маси автомобіля при збереженні стандартних параметрів підвіски автомобіля призводить до негативних наслідків – коливання зростають за амплітудою і процес їх затухання більш тривалий. Використання пружин з більшою (до базових зразків) жорсткістю, призводить до покращення експлуатаційних показників підвіски гібридизованого автомобіля. Вміст марганцю в хімічному складі пружинних сталей впливає на жорсткість пружин. Встановлено, що в сталях, які використовуються для виготовлення пружин підвіски автомобілів, вміст марганцю дорівнює 0,8 – 1,2 %.

Наукова новизна. Розроблено математичну модель, яка дозволяє моделювати вертикальні і поперечно-кутові коливання кузова легкового автомобіля із залежною, або напівзалежною підвіскою заднього мосту, і спроможна враховувати вплив профіля дороги та пошкоджень її дорожнього одягу. Визначено, що в сталях пружин підвіски гібридизованого автомобілю, який оснащений мотор-колесами, вміст марганцю повинний бути не меншим, ніж 1 %.

Практичне значення. Розроблена математична модель зручна для використання і дозволяє на стадії проектування обґрунтовано вибирати параметри задньої підвіски автомобіля. Через це забезпечується підвищення технічного рівня автомобілів, а також зниження витрат і часу на доведення нових або модернізованих систем підресорювання.

Ключові слова: підвіска, гібридизований автомобіль, математична модель, пружинні сталі, жорсткість.

Перелік посилань

1. Hasser, H. Vehicle Dynamics Conversion into Power (Dynapower) / Hasser H.// AASRI Conference on Power end Energy Systems, 2014. - pp 32-37.

2. Семенов, Н.В. (2011). Расчет параметров подвески автомобиля с учетом поперечно – угловых колебаний кузова. Научно – технические ведомости СПбПУ. Естественные и инженерные науки.

3. Драгунов, А.С. (2015). Марочник сталей и сплавов. Машиностроение, 1216 с.

Сервіси

Розклад

Соціальні мережі

Facebook
YouTube

Інформаційне партнерство

Прес-центр
Закон про вищу освіту
© 2006-2024 Інформація про сайт